PLAYED FOR YOU

 

Pferdefreunde

A day at the Livery STABLES

 

„A Day at the Livery Stables“ delights one already when one opens the box due to the lovingly and detailed components; for each of the horse playing pieces there is an individual box with a swinging door and even the dice values have designed showing the patterns used in the rest of the game.

Clean and saddled the horses enter the riding hall: At the start you answer two questions; correct answers earn you a tidbit. Then players in turn roll the die; when the paw appears the dog poses a question; for a correct answer you move forward four steps and then snip the die to relocate the obstacle. If you roll a number you check your path for obstacles: If there is one you overcome it either by answering a question correctly or by discarding a tidbit. If you draw the Apple = horse droppings card you must miss a turn. If you are the first to cross the finish line with your horse, you win!

For younger players you play a variant with number cards only; the active player secretly chooses one of his cards, as do the others; then the active player moves the number of steps on his cards; who did choose the same card, moves 1 step. The first to cross the finish line wins. Older children are given a set of number cards, Action cards and question cards are shuffled together. Again all choose a number card; an action card drawn from the stack can reduce the move of the active player; if then your tip is correct you move one step; when there was a correct card the active player does not move.

Beautiful, entertaining, fun, a tidbit for horse lovers and for fans of exceedingly beautiful games!

 

Players: 2-4

Age: 7+

Time: 30+

Designer: not named

Artist: Thea Roß

Price: ca. 23 Euro

Publisher: Die Spiegelburg 2011

Web: www.spiegelburg.de

Genre: roll & move with questions

Users: For children

Version: de

Rules: de

In-game text: yes

 

Comments:

Part of the Pferdefreunde Series

Very pretty horse playing pieces

Simple rules

Very beautiful components

 

Compares to:

All simple roll & move games with question/answer spots

 

Other editions:

Currently none

 

Chance (pink): 3

Tactic (turquoise): 0

Strategy (blue): 0

Creativity (dark blue): 0

Knowledge (yellow): 3

Memory (orange): 0

Communication (red): 0

Interaction (brown): 1

Dexterity (green): 0

Action (dark green): 0  

 

 

 

 

Race around the World

Plan your Trip

 

Länder bereisen, vorausgewählte Städte besuchen und zur Start-Stadt zurückkehren – klingt alles bekannt und sehr einfach, nur hier verläuft es trotzdem nicht so wie man es von anderen Spielen dieser Art kennt. Man arbeitet keine Ereignis- oder Ortskarten ab und muss auch keine Fragen beantworten, sondern zeichnet auf einer transparenten Folie über einer Landkarte die Route ein, beginnend bei einer vorgegebenen oder frei wählbaren Stadt. Dafür gelten folgende Grundregeln: Man darf jede Stadt nur einmal besuchen, Wege dürfen sich kreuzen und mehr als einmal benutzt werden; mit Rückkehr zur Startstadt muss ein geschlossener Kreis entstehen, man darf nur in Richtung der angegebenen Pfeile reisen, nur auf markierten Spezialfeldern darf man die Richtung wechseln.

Diese Aufgaben gibt es auf den unterschiedlichsten Landkarten mit genauer Angabe der zu verbindenden Städte; manchmal gibt es Sonderaufgaben wie “In Island beginnen, jeden Platz zum Fischen nur einmal besuchen und die Reise in den USA beenden“ oder „Beim Basiscamp starten, jeden Zwischenstopp in beliebiger Reihenfolge besuchen und am Berggipfel enden. Insgesamt 24 Aufgaben liegen in drei Schwierigkeitsstufen vor. Die Vorgabe des geschlossenen Kreises gilt nur, wenn sie auf der jeweiligen Aufgabe auch vorgegeben wird. Für alle Aufgaben gilt ein Zeitrahmen, in dem sie bewältigen sollte.

An sich sehr einfach, und trotzdem eine ordentliche Herausforderung, vor allem auch deswegen, weil im Gegensatz zu anderen solchen Rätselsammlungen keine Lösungen beigegeben sind. Also heißt es selber denken und den richtigen Weg zum Gipfel des Himalaya finden.

 

Spieler: 1

Alter: 8+

Dauer: 5+

Autor: Katelyn Victory, Elisabeth West, D’nykia Frost, Michelle Els

Grafik: nicht genannt

Preis: ca. 17 Euro

Verlag: Mind Challenge 2011

Web: www.hcm-kinzel.eu

Genre: Logikspiel mit Reisethema

Zielgruppe: Für Familien

Spezial: 1 Spieler

Version: de

Regeln: de en und andere

Text im Spiel: ja

 

Kommentar:

Entstanden im Zuge des „Exercise your Mind Challenge“ Wettbewerbs

Andere Logistik- und Verbindungsrätsel

 

Vergleichbar:

Anaconda und andere Logikrätsel mit Pfadbildung, Reisespiele für Routen zurück zum Start

 

Andere Ausgaben:

In 14 Sprachen

 

Zufall (rosa): 0

Taktik (türkis): 0

Strategie (blau): 0

Kreativität (dunkelblau): 0

Wissen (gelb): 0

Gedächtnis (orange): 0

Kommunikation (rot): 0

Interaktion (braun): 0

Geschicklichkeit (grün): 0

Action (dunkelgrün): 0